nazaj naprej

ločitvena črta Leva roka ločitvena črta ŠOLA ( Teorija 1 / Teorija 2 / Kitara )


Ogledali si bomo pravilno držo leve roke in ugotovili kaj sploh počne na vratu kitare. Za razliko od desne roke, katere drža je odvisna od načina igranja (prsti, naprstniki, trzalica) je pri levi roki takorekoč vseeno kaj in kako igramo; osnovne drže, položaji so enaki, ali pa so si vsaj zelo podobni.
Pravilna drža leve roke je zelo pomembna. Če se na začetku, naučimo napačne drže, (kar se seveda zgodi večini začetnikov) je to kasneje izredno težko popraviti. Zato se splača malo bolj potruditi.

Začnimo s slikami, ker povedo več kot 1000 besed.
kitara 08 slika 1kitara 08 slika 2kitara 08 slika 3kitara 08 slika 4
Vrat kitare primemo, kot bi prijeli jabolko. Palec je zadaj in je skrit za zgornjim robom. Držimo ga skoraj na sredini vratu; oziroma malenkost nad polovico. To je takorekoč fiksen položaj palca, razen kadar ga potrebujemo za stiskanje zgornje šeste basovske strune; ampak to je precejšnja izjema in začetniki tega ne počno.
Palec predvsem služi kot oprijem, kot tista točka na katero se opremo z ostalimi štirimi prsti in tako dobimo dovočj moči pri stiskanju strun.
Ostali prsti so seveda na tisti strani vratu, kjer so strune, ki jih stiskajo/pritiskajo čimbolj pravokotno na vrat - ne gor, ne dol; ne levo ne desno... temveč čimbolj pravokotno na vrat. To je pravilo, ki ima zelo redke izjeme. Vsak od štirih prstov počiva nad svojo prečko, in je zanjo zadolžen. (več o tem v eni naslednjih lekcij o pozicijah) Sredinec mora biti nekako nasproti palcu, ki je kot rečeno, oporna točka na drugi strani vratu.
  kitara 08 slika 5
Štirje prsti nad strunami imajo svoja imena, pravzaprav številke. Zaradi pojasnjevanja prijemov in pozicij je to številčenje zelo prikladno; omogoča enostavno označevanje s katerim prstom se kaj odigra.
 
Kazalec je številka 1
sredinac je 2
prstanec je 3
in mezinec je 4.
Tudi palec ima svoje ime,
simboličen znak za plus +
ker se, kot rečeno, zelo redko uporablja.
To je to. Odstopanja od zgornjih pravil lahko dojamemo kot osebni stil; če seveda niso prevelika.
Na splošno pa velja, da opazuj svojo roko med igranjem, in če se ti zdi drža "lepa" potem je najbrž kar OK. Primerjaš lahko tudi tisto kar vidiš po TV ali na YouTube, kako roko držijo dobri in znani kitaristi.
Upam, da ni treba preveč povdarjati, da nenaravne drže roke in drže ki po daljšem igranju bolijo, niso dobre.
 
nazaj naprej

 

Dodaj komentar


Varnostna koda
Osveži

      Znani pravijo o nas:

Nana Milčinski

Glasba živi v tistem trenutku, ko jo kdo posluša, poje ali igra. Če nekoga osrečuje, ko je v stiku z mojo glasbo sem vesela, ker to pomeni, da je tisto, kar počnem, zaznamovalo delček njegovega sveta. In tako sva v stiku tudi midva. Kaj ni to nekaj zares posebnega?

Nana Milčinski